Mammas gata

Snart börjar Wallander, hinner väl somna innan dess, ligger i soffan med täcket och en tung & trött hund på fötterna. Värmeljus och promoe ger oss bra sällskap :)

Idag har jag tränat Stella, går jätte bra, men shit var stark hon är. Är inte vann med en rottis i kopplet! Hon är så söt sitter och prat/grymtar med än när vi gör kontaktövningar.

Sen var det Agility idag, undrar om jag har hamlt fel? Vart är uppläget på kursen kan man undra. Idag gjorde vi samma sak som föra gången, man får gå runt till dom stationer man vill och testa på. Är 10 hundar i gruppen så det blir mycket väntande på dom "roligaste" stationerna, blir väldigt tråkigt att köra samma hinder om & om igen. Känns väl lite för mycket för en hund att ta in 10-15 nya hinder på en timme, kanske ska ta några i taget. Det jag tycker är konstig är att dom lär ut att vi ska betinga ett betende inna det äns finns, hmm..
"Här har vi släppet, så visar du hunden ingången sen säger du, släppet,släppet,släppet och försöker lock in hunden"
I morgon skulle vi gör bana så det ska bli skoj, hoppas att det blir lite fart och att man lär sig något nytt :)

Våran tårta vart succé, lite små svarta vart alla i käften. Bowlingen var skoj, jag som är så lätt påverkad var ju ganska go efter min tredje öl. Fick spela med Peter från Amanda Boman, Arash från svart gröna oliver och Linus från delikatesen. Peter kom med en galant idé att man fick sig en shoot varje gång man la en strike. Jag bangade ju ganska snabbt det, men drog mig en. En som slutade med tre senare på kvällen på wästerhus :) Trevlig kväll som slutade lite för mycket för vissa ;)

Träffade en ball kille oss Simon, han har varit nykter i två år, ni vet än sån som inna inte kunde ta EN öl utan det slutade alltid med en för full människa. Han är 23 år och kan sitta med idag och vara nykter när alla andra dricker, hur häftigt är inte det. Jag blir värkligen berörd, att det finns människor som kan ta tag i saker och ting. All creed..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0