Blandrastankar

Hundenshus ståd det på schemat idag,blev ingen sovmorgon här heller. Tycker det är så patetiskt med människor som inte gillar blandras hundar, alla andra är okej, men en blandras usch så hemskt! Blanda ihop SKKs finna raser kors och tvärs..

Klart det kan uppstå problem i psyken när det är blandat hur som helst (ex.vallhund som ska förfölja och trötta ut sitt byte med en kamphund som ska attackera och hålla fast sitt byte) Eller i kropp när det är små och stora hundar(kanske inte är så smart att blanda en Grand Danois med en tax).
Men herregud, alla raser är ju "blandraser" inna SKK godkänt dom. Och inte tal på sönderavlade och inavlade renraser är ju bara hämskt, hundar som går sönder bara efter ett par år och lider något fruktansvärt.
Våran lärare har uttryck sin åsik, att man inte ska blanda raser..men dom vi har ska vi ju så klart ta hand om...

Idag samlades vi i grupp och gick igenom en övning som vi tidigare gjort för att kolla hur det gick för alla, vi är tio stycken i klassen, öppet i gruppen frågar hon varje elev hur det gick, alla förutom mig och Ingela som har blandraser, är det sär behandling eller har jag bara hakat upp mig på det här?

♥ Min blandras och bästa vän ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0